Wednesday, June 6, 2012

Hati Yang Terperammm...

Oh...lama tak menulis kat sini...nampak pasti akan kekal sangat sibuk....yea sibuk dengan ehwal dunia yang akan di tanya halnya di akhirat...huh ..takut..!!!.. tapi hakikat manusia..masa buat kerja tak ramai yang nak rasa gerun..ermm..gerun???...yea gerun la...apa yang kita buat..semua bakal di tanya di akhirat kelak...ketawa luas2...baju pakai x kemas...uikss...apa perasaan bila semua yang kita buat di ulang tayang...sure malu...saya pasti...kita memang akan malu...tapi..kenapa tak nak malu dari awal...???hmm..malu dari awal kan selamat... PUNCA TAK MALU DARI AWAL.... Senang cerita...sebab tak sedar diri....uihh...statement...tak jaga mulut...yea memang saya tak jaga mulut...kenapa ??? tak boleh...mulut saya...saya punya suka...saya nak buat baik..saya suka...kalau saya cakap yang tak baik...orang memang tak suka...cakap benda baik...aduhhh...ramai juga tak suka...abis apa yang saya boleh kata...diam je...hmmmmm...hmm...hmm..macam dalam iklan ubat kumur mult kat TV...mm.. :) saya sedang menyedarkan anda semua tentang hakikat...sahabat-sahabat yang tersayang..anak-anak murid yang saya kasihi...apa yang anda semua lihat depan mata selama ini,.. adakah anda pasti semuanya akan kekal..??? bukalah mata...uhh...bukan mata yang anda yang tengah berkelip-kelip tu sahaja...buka "mata hati"..."mata minda"..."mata akal"...kemudian lihat dalam-dalam diri anda...soallah diri anda...apa yang anda mahukan dalam hidup??...apa yang anda nak selepas mati...???...hmmm....sekarang....apa usaha anda kearah "tempat abadi"...?? ok la...cukup dengan semua statement kat atas...tu cuma nak warm up minda...nak pulih balik jati diri kita sebagai muslim nak instill balik kekuatan iman...ingat iman tu bertambah dan berkurang...jadi perlu lah di cas selalu agar tak berkurangan .... penulisan hari ni mungkin atas dorongan ,minda bawah sedar saya, berkaitan hari ni...ada kematian di UIA...tgh jalan ada kebakaran sebelum sampai tol DUKE...hmm... mungkin Allah nak suruh ingat DIA banyak-banyak lagi....Alhamdulillah... JOM .....banyakkan zikir.......!!!!!!!!!!!!!

No comments:

Post a Comment

keep in touch


e-mel :asyikinradz@gmail.com